quarta-feira, 5 de janeiro de 2022

Parágrafo 26

26

We arose alone before the gaze of the peoples of earth and heaven at a time when all had determined to slay us. While dwelling in their midst, We continually made mention of the Lord, celebrated His praise, and stood firm in His Cause, until at last the Word of God was vindicated amongst His creatures, His signs were spread abroad, His power exalted, and His sovereignty revealed in its full splendour. To this bear witness all His honoured servants. Yet when My brother beheld the rising fame of the Cause, he became filled with arrogance and pride. Thereupon he emerged from behind the veil of concealment, rose up against Me, disputed My verses, denied My testimony, and repudiated My signs. Nor would his hunger be appeased unless he were to devour My flesh and drink My blood. To this testify such of God’s servants as have accompanied Him in His exile, and, beyond them, they that enjoy near access unto Him.

Levantámo-Nos sós perante o olhar dos povos da terra e do céu, num tempo em que todos tinham decidido matar-Nos. Quando vivíamos entre eles, fazíamos continuamente menção do Senhor, celebrávamos o Seu louvor, e mantinhamo-Nos firmes na Sua Causa, até que por fim, a Palavra de Deus foi ilibada entre as Suas criaturas, os Seus sinais disseminaram-Se no exterior, o Seu poder foi exaltado, e a Sua soberania revelada no seu pleno esplendor. No entanto, quando o Meu irmão viu a fama crescente da Causa, ficou cheio de arrogância e orgulho. Em seguida, ele emergiu por detrás do véu da ocultação, levantou-se contra Mim, contestou os Meu versículos, negou o Meu testemunho, e repudiou os Meus sinais. Nem a sua fome se satisfaria a menos que devorasse a Minha carne e bebesse o Meu sangue. Disto dão testemunho aqueles servos de Deus que O acompanharam no Seu exílio, e alem desses, aqueles que estão próximo d’Ele.

Sem comentários:

Enviar um comentário