quarta-feira, 3 de janeiro de 2024

Parágrafo 223

223

How, We fain would ask, is it possible to impugn this people whose deeds are in conformity with their words, and to give credence instead to those who have refused to relinquish one jot of their worldly authority in the path of Him Who is the Unconstrained? Some of the divines who have declared this Servant an infidel have at no time met with Me. Never having seen Me, or become acquainted with My purpose, they have nevertheless spoken as they pleased and acted as they desired. Yet every claim requireth a proof, not mere words and displays of outward piety.

Gostaríamos de perguntar como é possível refutar estas pessoas cujos actos estão em conformidade com as suas palavras, e, em vez disso, dar crédito àqueles que recusaram abdicar de um mínimo da sua autoridade mundana no caminho d’Aquele Que é o Irrestrito? Alguns sacerdotes que declararam este Servo como infiel nunca se encontraram Comigo. Nunca Me tendo visto, ou conhecido o Meu propósito, mesmo assim, eles disseram o que lhes agradou e agiram como quiseram. No entanto, toda a pretensão requer uma prova, e não meras palavras ou exibições de aparente piedade.

Sem comentários:

Enviar um comentário